Beweging simuleren

Hoe kun je Annabel nog harder laten lopen via Photoshop? Dat was de vraag. Eerst de foto, gewoon scherp, “frozen action”.

De bedoeling was om de achtergrond onscherp te krijgen door de beweging van de camera. Dat is hier niet gebeurd. Dus is de vraag kan dat goed en geloofwaardig in de nabewerking? In photoshop heb ik eerst Annabel  “uitgeknipt” De originele foto gekopieerd en vervaagd en dan krijg je dit: Geen gezicht. De benen lijken schaduwen te hebben. Het vervagen van de achtergrond loopt door in de vorm van een soort spiegelbeeld. We gaan het anders proberen.

De volgende stap is de foto hieronder. De achtergrond is vanhet origineel gekopieerd en Annabel is volledig “weggepoetst uit de achtergrond en alleen nog aanwezig in de zgn. “cutout”in de laag erboven. Nu begint het ergens op te lijken. Alleen  . . . . Annabel zweeft. Daar moet dus een schaduw onder.

In vergelijking met de foto hierboven is hieronder alleen een laag voor de schaduw van de voeten toegevoegd. Gewoon een donkergrijd vlekje met een lineaire vervaging eraan toegevoegd. Of het een geloofwaardig geheel oplevert laat ik aan jou, de kijker, over maar om het te maken is gewoon leuk. Dan nu het eindresultaat (scroll verder)

Het eindresultaat: (Gelukkig . . . .  Annabel heeft er ook lol in!)